Jak to działa

1. Dołącz

Chcesz korzystać z Systemu PRM? Załóż konto. Wypełnij formularz rejestracyjny,
zaakceptuj regulamin i wnieś opłatę inicjalną (20 zł). Następnie kliknij w link
weryfikacyjny, który otrzymasz e-mailem. PIN do konta dostaniesz SMS-em oraz w osobnym e-mailu.

To wszystko, już możesz  korzystać z systemu Poznańskiego Roweru Miejskiego.

Rejestracji możesz dokonać poprzez stronę internetową, aplikację mobilną, na stacji przy terminalu lub za  pośrednictwem Biura Obsługi Klienta czynnego przez całą dobę pod numerem 61 666 80 80.

2. Wypożycz rower

Wypożyczenie roweru PRM3G możliwe jest poprzez:

  • aplikację mobilną PRM: zeskanuj kod QR na rowerze lub wybierz zakładkę MENU -> WYPOŻYCZ ROWER i wpisz jego numer. Naciśnij WYPOŻYCZ ROWER.
  • terminal: naciśnij WYPOŻYCZENIE/ZWROT. Podaj numer telefonu komórkowego oraz PIN lub przyłóż sparowaną kartę RFID do czytnika ( instrukcja połączenia karty RFID z Kontem Użytkownika ). Dalej postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.
  • kontakt z infolinią.

Wypożyczenia roweru PRM4G możesz dokonać przez:

  • aplikację mobilną PRM: zeskanuj kod QR na rowerze lub wybierz zakładkę MENU -> WYPOŻYCZ ROWER i wpisz jego numer. Naciśnij WYPOŻYCZ ROWER. Na ekranie wyświetli się kod, wpisz go na klawiaturze komputera pokładowego.
  • komputer pokładowy: na komputerze pokładowym, wpisz numer telefonu komórkowego oraz kod PIN lub przyłóż do czytnika sparowaną kartę RFID.
  • kontakt z infolinią.

3. Zwróć rower

Chcesz zwrócić rower?

Zwrot roweru PRM3 możliwy jest przez:

  • elektrozamek: wprowadź rower do elektrozamka na stacji PRM3G.
    Podwójny sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot.
  • zamek szyfrowy (linkę): jeśli na stacji PRM3G nie ma wolnego miejsca. Przypnij rower PRM3G zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru. Przetasuj cyfry. Następnie podejdź do terminala. Przyciśnij WYPOŻYCZENIE/ZWROT i postępuj zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu bądź dokonaj zwrotu roweru w aplikacji mobilnej PRM.

Pamiętaj, że rowery dla dzieci można wypożyczać i zwracać tylko na stacjach dedykowanych.

Rower PRM4G zwrócisz przez:

  • komputer pokładowy: wybierz na nim „OK”. Następnie ręcznie zamknij blokadę FORK LOCK na przednim kole. Rower potwierdzi poprawny zwrot sygnałem dźwiękowym
    i komunikatem na wyświetlaczu.

Rower PRM4G możesz oddać w strefie PRM4G, na stacji PRM3G oraz w innym dowolnie
wybranym przez Ciebie miejscu w ramach strefy użytkowania PRM. Pamiętaj! Zwrot roweru PRM4G poza stacją PRM3G lub strefą PRM4G będzie Cię kosztował dodatkowe 5 zł.

Najczęściej zadawane pytania

CZY MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER PRM NA KONTO W INNYM SYSTEMIE ROWEROWYM?

Tak. System PRM jest kompatybilny z innymi systemami firmy Nextbike tj. założenie Konta w jednym z systemów umożliwia korzystanie z wypożyczalni rowerów w innych miastach, o ile te systemy dopuszczają taką możliwość.

CZY MAŁOLETNI MOŻE POSIADAĆ KONTO W SYSTEMIE PRM?

Tak, jeżeli ukończył 13 lat i rodzic lub opiekun prawny wyrazi na to zgodę. Zgodę należy zeskanować i wysłać w formie elektronicznej/papierowej na adres operatora. Wzór zgody dostępny jest w zakładce REGULAMIN. Przy rejestracji należy podać dane małoletniego, który będzie korzystał z konta.

CZY MOGĘ ZAREJESTROWAĆ DWA KONTA NA TEN SAM NUMER TELEFONU?

Nie. W systemie PRM jeden numer telefonu umożliwia rejestrację jednego konta Użytkownika.

JAK ZAREJESTROWAĆ I AKTYWOWAĆ KONTO?

Chcesz skorzystać z systemu PRM?
Krok 1: Wypełnij formularz rejestracyjny dostępny na stronie internetowej.
Krok 2: Zaakceptuj Regulamin.
Krok 3: Zapłać opłatę inicjalną w wysokości 20 zł.
Krok 4: Kliknij link przesłany na adres e-mail podany podczas rejestracji.
Dalsza weryfikacja będzie już automatyczna. Po zaksięgowaniu wpłaty, konto zostanie aktywowane
i będziesz mógł korzystać z rowerów miejskich.
Rejestracji możesz dokonać również przez aplikację, terminal lub za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta czynnego przez całą dobę pod numerem 61 666 80 80.

GDZIE MOGĘ ZWRÓCIĆ ROWER?

Rower PRM3G zwróć na jednej ze stacji PRM3G. Pamiętaj, że rowery dla dzieci można wypożyczać
i zwracać tylko na stacjach dedykowanych: Termy Maltańskie, Malta Ski, Rondo Środka.

Rower standardowy PRM3G możesz również wypożyczyć i zwrócić na stacjach w Luboniu oraz Komornikach.

Rower PRM4G możesz oddać w strefie PRM4G, na stacji PRM3G oraz w innym dowolnie wybranym przez Ciebie miejscu w ramach strefy użytkowania PRM.
Pamiętaj! Zwrot roweru PRM4G poza stacją PRM3G lub strefą PRM4G będzie Cię kosztował dodatkowe 5 zł.

Nie zostawiaj roweru w strefie niedozwolonej (np. w okolicach zbiorników wodnych, rzek czy na obszarach piaszczystych) ani opartego o drzewo  oraz zabytkowe elementy architektury (np. pomniki).

Lokalizacje stacji PRM3G oraz  stref PRM4G znajdziesz na stronie internetowej w zakładce MAPA STACJI oraz w aplikacji mobilnej.

CO MAM ZROBIĆ, JEŚLI NIE MOGĘ ZWRÓCIĆ ROWERU?

W przypadku trudności ze zwrotem roweru PRM skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta czynnym całą dobę pod numerem 61 666 80 80.

JAK ZWRÓCIĆ ROWER?

Chcesz zwrócić rower?

Zwrot roweru PRM3 możliwy jest przez:

  • elektrozamek: wprowadź rower do elektrozamka na stacji PRM3G.
    Podwójny sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot.
  • zamek szyfrowy (linkę): jeśli na stacji PRM3G nie ma wolnego miejsca. Przypnij rower PRM3G zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru. Przetasuj cyfry. Następnie podejdź do terminala. Przyciśnij WYPOŻYCZENIE/ZWROT i postępuj zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu bądź dokonaj zwrotu roweru w aplikacji mobilnej PRM.

Pamiętaj, że rowery dla dzieci można wypożyczać i zwracać tylko na stacjach dedykowanych.

Rower standardowy PRM3G możesz również wypożyczyć i zwrócić na stacjach w Luboniu oraz Komornikach.

Rower PRM4G zwrócisz przez:

  • komputer pokładowy: wybierz na nim „OK”. Następnie ręcznie zamknij blokadę FORK LOCK na przednim kole. Rower potwierdzi poprawny zwrot sygnałem dźwiękowym
    i komunikatem na wyświetlaczu.

Rower PRM4G możesz oddać w strefie PRM4G, na stacji PRM3G oraz w innym dowolnie
wybranym przez Ciebie miejscu w ramach strefy użytkowania PRM. Pamiętaj! Zwrot roweru PRM4G poza stacją PRM3G lub strefą PRM4G będzie Cię kosztował dodatkowe 5 zł.

Nie zostawiaj roweru w strefie niedozwolonej (np. w okolicach zbiorników wodnych, rzek czy na obszarach piaszczystych) ani opartego o drzewo  oraz zabytkowe elementy architektury (np. pomniki).

CO MAM ZROBIĆ, JEŚLI NIE MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWERU?

W przypadku trudności z wypożyczeniem roweru PRM skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta czynnym całą dobę pod numerem 61 666 80 80.

GDZIE MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER?

Rower PRM3G możesz wypożyczyć ze stacji PRM3G. Pamiętaj, że rowerki dziecięce można wypożyczać i zwracać tylko na stacjach dedykowanych: Termy Maltańskie, Malta Ski, Rondo Środka.

Rower standardowy PRM3G możesz również wypożyczyć i zwrócić na stacjach w Luboniu oraz Komornikach.

Rower PRM4G możesz wypożyczyć w strefie lub poza strefą PRM4G, a także na stacji PRM3G, o ile rower PRM4G tam się znajduje.

To, czy rower jest dostępny, sprawdzisz skanując kod QR.

Lokalizacje stacji PRM3G oraz Stref PRM4G znajdziesz na stronie internetowej w zakładce MAPA STACJI oraz w aplikacji mobilnej.

JAK WYPOŻYCZYĆ ROWER?

Wypożyczenie roweru PRM3G możliwe jest poprzez:

  • aplikację mobilną PRM: zeskanuj kod QR na rowerze lub wybierz zakładkę MENU -> WYPOŻYCZ ROWER i wpisz jego numer. Naciśnij WYPOŻYCZ ROWER.
  • terminal: naciśnij WYPOŻYCZENIE/ZWROT. Podaj numer telefonu komórkowego oraz PIN lub przyłóż sparowaną kartę RFID do czytnika. Dalej postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.
  • kontakt z infolinią.

Po wypożyczeniu rower PRM3G zostanie automatycznie zwolniony z elektrozamka. Jeśli rower jest zabezpieczony linką, zamek szyfrowy odblokowuje się za pomocą 4-cyfrowego kodu. Jest on dostępny w aplikacji mobilnej, na terminalu (przy wypożyczeniu przez terminal) oraz na infolinii.

Wypożyczenia roweru PRM4G możesz dokonać przez:

  • aplikację mobilną PRM: zeskanuj kod QR na rowerze lub wybierz zakładkę MENU -> WYPOŻYCZ ROWER i wpisz jego numer. Naciśnij WYPOŻYCZ ROWER. Na ekranie wyświetli się kod, wpisz go na klawiaturze komputera pokładowego.
  • komputer pokładowy: na komputerze pokładowym, wpisz numer telefonu komórkowego oraz kod PIN lub przyłóż do czytnika sparowaną kartę RFID.
  • kontakt z infolinią.

Po wypożyczeniu roweru PRM4G nastąpi zwolnienie blokady FORK LOCK. Zdejmij blokadę z koła
i wstaw ją do uchwytu, który znajduje się na kierownicy.

JAK DOŁADOWAĆ KONTO?

Konto doładujesz po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej lub strony internetowej i wybraniu zakładki DOŁADUJ KONTO. Dostępne sposoby płatności to m.in. płatność kartą, przelewem lub BLIK-em.
Istnieje również możliwość zapłaty kartą przy terminalu.

JAK MOGĘ USUNĄĆ SWOJE KONTO?

Dyspozycję usunięcia konta możesz przesłać na adres e-mail bok@poznanskirower.pl lub adres:

NB Poznań Sp. z o.o.
ul Przasnyska 6b
01-756 Warszawa.

Pamiętaj! Przed usunięciem uzupełnij środki na swoim koncie do salda równego 0 zł. Jeśli masz niewykorzystane środki na koncie, we wniosku podaj numer konta bankowego do ich zwrotu.

JAK MOGĘ ZMIENIĆ SWOJE DANE NA KONCIE?

Zmiany danych dokonaj po zalogowaniu na stronie internetowej w zakładce „Ustawienia konta”. Korzystasz z aplikacji mobilnej PRM? Zmień dane po wybraniu opcji „Moje konto”.

Aktualizacja danych na Twoim koncie nastąpi automatycznie po weryfikacji ich poprawności przez Biuro Obsługi Klienta – nie musisz nic już więcej robić .

JAK SPRAWDZIĆ STAN KONTA?

Stan konta sprawdź na stronie internetowej – będzie to pierwsza informacja, jaką zobaczysz tuż po zalogowaniu.
Korzystasz z aplikacji mobilnej? Stan konta sprawdzisz po wejściu w zakładkę MOJE KONTO.

ZAPOMNIAŁEM KOD PIN DO KONTA, CO MAM ZROBIĆ?

Nie pamiętasz swojego kodu PIN?  Na stronie internetowej wybierz opcję LOGOWANIE i następnie ZAPOMNIAŁEM PIN. Nowy kod PIN dostaniesz SMS-em.

Korzystasz z aplikacji mobilnej? Wybierz PRZYPOMNIJ PIN. Na numer telefonu przypisany do konta otrzymasz nowy kod PIN do logowania.

W przypadku braku możliwości skorzystania z wyżej wymienionych sposobów skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta czynnym całą dobę pod numerem 61 666 80 80.

CO TO JEST BLOKADA FORK LOCK?

Blokada FORK LOCK jest to mechanizm zabezpieczający rower PRM4G, składający się z zamka FORK LOCK umiejscowionego w widelcu przedniego koła i linki zintegrowanej z koszykiem i wpinanej w zamek FORK LOCK.W trakcie jazdy blokada pozostaje otwarta.

Bez jej zamknięcia blokady FORK LOCK nie zakończysz wypożyczenia roweru PRM4G. Blokada służy także do zabezpieczania roweru na czas korzystania z funkcji POSTÓJ.

JAKA JEST STREFA UŻYTKOWANIA SYSTEMU PRM?

Z Poznańskiego Roweru Miejskiego możesz korzystać w granicach administracyjnych Miasta Poznań
z wyłączeniem strefy niedozwolonej.

Pamiętaj, że rowery PRM3G możesz wypożyczać i zwracać na stacjach PRM3G. Natomiast rowery PRM4G bez dodatkowych opłat zwrócisz na stacjach PRM3G i w strefach PRM4G.

MIAŁEM WYPADEK NA ROWERZE MIEJSKIM. GDZIE MAM TO ZGŁOSIĆ?

Gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku czy kolizji spisz oświadczenia i/lub wezwij na miejsce zdarzenia Policję. Co więcej, pamiętaj, aby poinformować o zajściu działające całą dobę Biuro Obsługi Klienta dostępne pod numerem 61 666 80 80, w czasie maksymalnie do 24 godzin
od momentu zdarzenia.

KRADZIEŻ ROWERU – CO ROBIĆ?

Wypożyczony przez Ciebie rower został skradziony? O zajściu niezwłocznie poinformuj naszego Konsultanta, kontaktując się z całodobowym Biurem Obsługi Klienta dostępnym całą dobę pod numerem 61 666 80 80.

ROWER MA USTERKĘ – CO MOGĘ ZROBIĆ?

Informacje zawierającą numer roweru wraz z opisem usterki przekaż poprzez aplikację mobilną, formularz kontaktowy lub kontakt z całodobowym Biurem Obsługi Klienta dostępnym pod numerem 61 666 80 80. Nasz serwis usunie usterki tak szybko, jak to możliwe, a Twoje zgłoszenie pozwoli na jeszcze szybszą interwencję!

W JAKI SPOSÓB MOGĘ ANULOWAĆ REZERWACJĘ?

Rezerwację  możesz anulować w ciągu 15 minut.
Na stronie internetowej wejdź w zakładkę REZERWACJE i kliknij  ANULUJ REZERWACJĘ.
Korzystasz z aplikacji mobilnej PRM? Wybierz MOJE WYPOŻYCZENIA, kliknij SZCZEGÓŁY, a następnie ANULUJ.

JAK DŁUGO WAŻNA JEST MOJA REZERWACJA?

Zarezerwowany rower PRM4G oczekuje na Ciebie maksymalnie 15 minut, po czym rezerwacja jest anulowana automatycznie, a rower jest dostępny dla innych Użytkowników.

JAK MOGĘ ZAREZERWOWAĆ ROWER?

Rezerwacja dotyczy rowerów PRM4G. Możesz zarezerwować rower, który jest na stacji lub rower wolnostojący.

Zaloguj się do aplikacji lub na stronie internetowej. Znajdź na mapie rower wolnostojący, który chcesz zarezerwować, kliknij na niego, a następnie postępuje zgodnie z wyświetlanymi komunikatami.

Rezerwując rower ze stacji, wystarczyć kliknąć na mapie na „pinezkę” symbolizującą stację i dalej również postępować zgodnie z wyświetlającymi się komunikatami.  UWAGA! Podczas rezerwacji nie następuje przypisanie konkretnego numeru roweru, dlatego jeśli na stacji znajduje się kilka jednośladów, na miejscu będziesz mógł wybrać dowolny dostępny rower.

Swoją rezerwację sprawdzisz w aplikacji w zakładce WYPOŻYCZENIA i na stronie w zakładce REZERWACJE -> AKTYWNE REZERWACJE.

Zarezerwowany rower PRM4G oczekuje na Ciebie maksymalnie 15 minut. Jednocześnie możesz zarezerwować do czterech rowerów.

CO TO JEST POSTÓJ?

Potrzebujesz przerwy w wypożyczeniu, a nie chcesz zwracać roweru? Na rowerze PRM4G naciśnij klawisz „P” na komputerze pokładowym. Następnie ręcznie zamknij blokadę FORK LOCK.
Kiedy będziesz chciał zakończyć postój, wystarczy ponownie nacisnąć klawisz „P”, wpisać kod blokady oraz otworzyć blokadę FORK LOCK.

Kod do blokady wyświetla się w aplikacji. Jeśli rower wypożyczasz za pomocą karty RFID, kod do blokady dostaniesz też SMS-em.

Maksymalny czas postoju to 60 minut i jest wliczany do czasu wypożyczenia.

JAK MOGĘ ZABEZPIECZYĆ ROWER, NA CZAS PRZERWY W TRAKCIE WYPOŻYCZENIA?

Na czas postoju rower PRM4G zabezpieczysz blokadą FORK LOCK. Pamiętaj! Najpierw wybierasz
na komputerze pokładowym literę „P”, a następnie zamykasz blokadę FORK LOCK.

JAK DŁUGO MOGĘ KORZYSTAĆ Z OPCJI POSTÓJ?

Maksymalny czas postoju to 60 minut. Po jego upływie następuje automatyczny zwrot roweru
w systemie.

Postój jest wliczony do czasu wypożyczenia.

CZY POSTÓJ JEST WLICZONY W CZAS WYPOŻYCZENIA?

Tak, postój jest wliczony do czasu wypożyczenia. Pamiętaj też, że wybranie opcji POSTÓJ nie jest równoznaczne ze zwrotem roweru.

JAK ZAKOŃCZYĆ POSTÓJ?

Kiedy będziesz chciał zakończyć postój, wystarczy nacisnąć klawisz „P” na komputerze pokładowym roweru PRM4G, wpisać kod blokady oraz otworzyć blokadę FORK LOCK.

Kod do blokady wyświetla się w aplikacji. Jeśli rower wypożyczasz za pomocą karty RFID, kod do blokady dostaniesz też SMS-em.

Postój możesz też zakończyć zbliżając sparowaną z kontem kartę RFID do czytnika na rowerze. Umożliwi to otworzenie blokady FORK LOCK.