Rekordy wypożyczeń rowerów miejskich w Poznaniu i Szamotułach

Rekordy wypożyczeń rowerów miejskich w Poznaniu i Szamotułach
28.11.2018

W piątek kończy się sezon roweru miejskiego w Poznaniu i Szamotułach. Rowery będzie można wypożyczać do północy, potem stacje zostaną wyłączone. Tegoroczny sezon jest w obu miastach absolutnie rekordowy.

Poznański Rower Miejski i Szamotuły Bike to dwa z pięciu systemów Nextbike Polska, z których można było korzystać w tym roku w Wielkopolsce.

 

Poznański Rower Miejski – wypożyczenie co 15 sekund

Tegoroczny sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego jest absolutnie rekordowy. Przez 9 miesięcy poznaniacy jeździli na rowerach ponad 1,65 miliona razy. To średnio 4 wypożyczenia na minutę przez cały czas trwania sezonu! W systemie zarejestrowało się w tym roku niemal 50 tysięcy nowych użytkowników, a ich liczba zbliżyła się do 150 tysięcy.

Średni czas jednego wypożyczenia Poznańskiego Roweru Miejskiego w tym roku to 16 minut i 14 sekund. Oznacza to, że łącznie poznańscy rowerzyści spędzili w jednym sezonie na rowerach ponad 445 000 godzin, czyli przeszło 51 lat.

Za każdą z tych liczb stoją ludzie, którzy skorzystali z możliwości wypożyczenia roweru miejskiego. To dla nich, a także dla osób, które planują przesiąść się na rower, konsekwentnie rozwijamy system.  Kończymy siódmy już sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego, który corocznie bije kolejne rekordy. W przyszłym roku, oprócz rozwiązań doskonale już znanych, pojawią się nowości: rowery IV generacji, czyli funkcjonujące w systemie bezstacyjnym. Kilkaset nowych rowerów w Poznaniu powinno przełożyć się na jeszcze większe zainteresowanie tym sposobem poruszania się po mieście” – mówi Mariusz  Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

W 2019 roku mieszkańcy i turyści nadal będą mieli do dyspozycji 1200 rowerów III generacji w 109 stacjach, a dodatkowo 435 rowerów IV generacji. Wyznaczonych zostanie 97 stref (w tym strefa obejmująca ścisłe centrum), w których będzie można wypożyczyć i oddać rower najnowszego typu.

Poznański Rower Miejski dzięki kolejnym rozbudowom staje się coraz bardziej praktycznym środkiem transportu i zyskuje nowych użytkowników. Poznań jest modelowym przykładem systematycznego i racjonalnego rozwoju tej formy komunikacji. Jesteśmy dumni, że współtworzymy ten projekt od samego początku, i bardzo się cieszymy, że będziemy go kontynuować przez kolejne 4 lata oferując poznaniakom m.in. rowery IV generacji i elektryczne” – mówi Robert Lech, prezes Nextbike Polska.

Najpopularniejsze stacje Poznańskiego Roweru Miejskiego 2018:

  1. Półwiejska
  2. Kórnicka
  3. Rondo Rataje
  4. Plac Wiosny Ludów
  5. Małe Garbary

Najpopularniejsze trasy 2018:

  1. Sobieskiego do UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
  2. UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa do Os. Sobieskiego
  3. Półwiejska do Plac Wiosny Ludów
  4. Rondo Rataje do Os. Oświecenia
  5. Zielona do Kórnicka